Tag 4 - 8

28. července 2013 v 14:07 | Aneta

23.-26. 7. BERLIN

Poprvé jsem šla sama do pekárny pro housky :D. Bylo vidět, že prodavačka hned poznala, že nejsem zdejší, ale zvládla jsem to! :D P
Po snídani jsem jeli s M. a S. autem do Lübecku (cca 2 hodiny) a pak vlakem do Berlína (cca 2 a půl h.). Z nádraží jsme si to namířili přímo do Natašiného bytu, což je jejich známá. ***
Přijeli jsme někdy kolem 5 hodiny, takže jsme byli docela unavení, ale ještě jsme navšnítili Brandenburskou bránu (kde stála zeď, která rozdělovala východní a západní Německo), Reichstag - říšský sněm, kde dnes němeční politici vedou diskuze. Pak jsme viděli budovu, kde sídlí parlament a Angela Merklová (pokud si dobře pamatuju), kde se prostě "dělá německá politika". Ta budova je vtipná, protože vypadá jako Washingmaschine - pračka :D. Viděli jsme taky Fernsehrturm - televizní věž, kterou jsme ale nenavštívili.
Taky jsme zabloudili na Hauptbahnhof - hlavní nádraží, které vážně nechápu, je to na mě moc složitý, stejně jako S Bahn a U Bahn (tramvaje a metro - hromadná doprava) je to tam všechno strašně obří. Všude jsou lidi, kola, obchody a hlavně stromy, to se mi líbilo, Berlín má cca 25 tis. stromů celkem, je to úplně odelišné než třeba Praha - všude zeleň (což je celkově v Německu mnohem víc než u nás), mega stromů - zamilovala jsem si platany, nejkrásnější stromy ♥ :D.
Po straně každé ulice jsou obchůdky, kadeřnictví a hlavně restaurace, pekařství, kavárny... roztomilé
Taky jsme byli na Alexandrplatz, což bylo v minulosti nejvýzn. náměstí východního Berlína. A zrovna když jsme tam byli, tak tam byla nějaká holčina, která dělalal takový ty obří bubliny a děti po tom skákaly a chytaly je a bylo to fakt kouzelný.

ZOO - menší než v Praze a myslím že i než třeba ve Dvoře králové, je to taková ZOO doslova uprostřed města a moc mě neoslovila, na Dvůr to prostě nemá :D. A hlavně jsem chtěla vidět pandy, které tam bohužel nebyly :((
Ve středu jsme byli taky přímo v Reichstagu na střeše, kde byl krásnej výhled. Taky jsme viděli židovský kostel, nebo katedrálu, nebo chrám, nevím co to je :D s takovou tou obří zlatou koulí. Senefelderplatz - tam jsme šli do restaurace, kde jsem poprvé okusila zelené Berlínské pivo, které je fakt nejlepší na světě! Mňam!

pivo

Docela mě tam dostalo chování našeho malého Simona. M. říkal, že má ještě hlad a S. samozřejmě že on taky. Tak jim to přinesli, S. nudle s tomatovou omáčkou (to jí pořád) a on si nabral maličko a že ta omáčka je hnusná a že to nechce. Tak jsem to okusila a chutnalo to normálně jako kečup, kterej jí po kilech. No, ale nejvtipnější na tom bylo, že mu M. ani nic neřekl, nevynadal nic. Bejt to moje dítě, tak řeknu, objednal sis to, tak teď jez, ale on nic. Ale naštěstí tu nejsem od toho, abych vychovávala. Taková ta smířlivá výchova je ok, všechno řeší domluvou, ale dítě musí mít taky nějkaý hranice. Večer jsme byli na hřišti Käthe Kollwitz (malířka) a to bylo fajn. Mají tady takové prolejzačky a skluzovky, že se na to vejde i dospělý. Jinak teda Spielplatz - hřiště v Berlínské ZOO bylo úplně to nejlepší na světě!! Houpací mosty, milion skluzavek, trampolíny.. A všechno obří, takže se tam vešli v pohodě i dospělí.

Pak jsme byli také v Berlínském Domu, což bylo snad to nejlepší vůbec, úplně mě to uchvátilo, takové monumentální, obří, prostě boží :D. Ve čtvrtek jsme se setkali s M. neteří - Ginou, která byla moc milá, šli jsme na oběd a pak do Dino muzea. Tu výstavu už jsem sice viděla ve Vídni, ale i tak to bylo super. Akorát mě štvalo, že jsme to prošli všechno tak rychle. Já bych tam mohla strávit celý den a fotit se u každé blbosti, ale pro ně to není taková vzácnost, když už tam byli několikrát a v podstatě si tam můžou kdykoliv i znovu zajet. Stejně rychlý to bylo ale i v ZOO a vlastně všude kde jsme byli :D Jinak mě docela mrzí, že jsem nezažila noční Berlín :(, ale to snad jindy ^^

muzeum

Další kapitola jídlo - nejhorší je, že jím nejpomalejc na světě, takže na mě musí všude čekat :D.
V úterý jsem si dala k obědu Bavorský salát, což byla taky strašně rychlá volba, ale naštěstí dobrá. Další den jsme měli kebab, který jsem si po menším trapasu navolila s kuřečím masem, který nebylo pořádně dopečený a natahuje se mi z toho ještě teď :D. Jednou jsme dokonce byli i jakože na snídani "venku," prostě jsme si v pekárně poručili oni "velkou francouzskou snídaji" já "malou". Což vypadalo tak, že každý dostal med, máslo, marmeládu, oni 2 kroasanty a já housku a uvařené vajíčko.
S. samozřejmě, že chce taky vejce, ty byly postavené na pultu s cedulkou, že stojí v přepočtu nějakých 12 korun (docela dost za jedno vejce což?) ale bohužel byly studené! Ale S. chce přece teplé! Tak jsme si poručili teplé. Za 10 minut nám to přinesli, dalších 15 minut jsme čekali, protože to bylo strašně horké, pak tak půlku do sebe hodil a šli jsme pryč :D.
Jinak k večeři a ke snídani jsme měli nejčastěji müsli a lupínky s mlíkem, který nechci dlouho vidět. Taky jsem ochutnala červený berlínký pivo, který chutná skoro stejně jako to zelený, ale fakt výborný!!

V Berlíně bylo úplně nejvíc nesnesitelný horko, hlavně v té U Bahn a S Bahn, nepředstavitelný! Jo, taky se v Berlíně všude staví, všude jeřáby, bagry... vážně všude, a jsou tam převážně nové budovy, těch starých tam moc není, je to jiné.
(na "vyhlídce" berlínského Domu - chrámu)

Jinak za mě všechno platili (vstupy, jídlo, cestu) což je od nich strašně hezký. To je myslím si zcela neobvyklý, že by hostitelské rodiny své aupairky brali na nějaké daleké výlety a navíc jim to ještě platili, pro mě to byla vlastně dovolená. M. nás taky často fotil a hned mi dal pak nějaké fotky vyvolané, to je od nich taky super :)

*** Večer mi bylo řečeno, že Nataša má kočku a že se ráno v sedm přijde najíst, měli tam pro ni nachystané v pytlíku wiskas a že jí to mám dát, OK, fajn....
V půl 1 ráno mě něco zbudí a kdo to nebyl? Naše kočka, ale ne jen tak ledajaká kočka, ale OBŘÍ kočka!!! :D Já se tak lekla... tak jsem ji tam teda hodila to žrádlo a že jdu zase spát, to by ale nesměla naše milá číča přijít a lehnout si na mě s tím, že vrní hlasitě jak když zapne cirkulárku. Navíc jsem se ji docela bála, protože vypadala fakt nebezpečně, naštěstí ji to asi brzo přestalo bavit a za 15 minut odešla z mé lože a dál už nevím co se s ní stalo. Jenomže ráno jsme zjistili, že nám tu nechala "pěkný dáreček" v podobě vyzvraceného čehosi, což jsem naštěstí nemusela uklízet, protože jinak bych vrhla vedle asi taky. Další den nám zase přinesla mrtvého ptáka, no byla to sranda.

V pátek jsme se spakovali a zopakovali si naši cestu vlakem do Lübecku, kde mají další byt (jak jsem to pochopila), šli na oběd (rybí filé s bramborovým salátem a olivy) a pak si prohlédnout město. AAAA je to tam strašně krásný! Jak v pohádce! Cihlované domečky, mezi kterými jsou úzké uličky, 5 obřích kostelů (jeden jsme taky navštívili, vyjeli výtahem nahoru a tomu výhledu se nic nevyrovná), brána do města, radnice... dříve to bylo asi nejvýznamnější obchodní centrum ve střední Evropě, těžila se tam sůl, která byla v té době strašně drahá a byla to důležitá obchodní křižovatka.

Pak jsme se s Lübeckem rozloučlili a vydali se zpět "domů". To jsme ale nevěděli, co nás cestou potká, aneb cesta která trvá normálně 2 hodiny byla pro nás 4 hodinová, protože jsme trčeli v zácpě.

Sobota byla pro mě dost stresující, protože jsem si musela pořád opakovat, že Albi dnes odjíždí :((( Nakonec jsem to ale zvládla... :) ale bude se mi po ní stýskat, s ní odjela i jediná možnost trošku se pobavit s nějakým vrstevníkem česky :/ takže tschüß češtino, uvidíme se v srpnu! :D